Київ, Львів: Берлін: Лондон: Торонто: Чикаго: Сідней: :: середа, 22 січня 2020 року

Загадки української історії.

Переглядів: 13841
Додано: 06.09.2009 Додав: Sergius2  тем: 4
Hi 1 Рекомендую 0 Коментарі: 34
  • 14:11 06.09.2009
    0 0
    Один знайомий, який побував на Мальті, повідомив, що бачив барельєф запорожця в соборі Святого Івана в Валетті. Ця скульптура була виконана наприкінці 17 століття скульптором Доменіко Гвіді (1628-1701 гг.) в Римі,а потім перевезена на Мальту, де й встановлена в соборі. Під бюстом великого магістра Мальтійського ордену Ніколо (Ніколас) Катонера (1608-16(!?80-90)знаходяться знамена та зброя, а нижче особа, що схожа на запорожця та негр.

    Однозначних версій щодо того, хто ж уособлює образ, схожий на запорожця, я не знайшов. В Інтернеті є такі версії.
    1)     Скульптура зображує слуг магістра (ніби-то на Мальті існує літопис, де розповідається про те, мальтійці полонили кількох запорожців і одного з них магістр взяв слугою(рабом).
    2)      Скульптура зображає переможене мальтійцями турецьке військо. Проти мальтійців воювали турки, військо яких мали у своєму складі виходців з Африки та найманців з Запорожжя.   (http://9tur.ru/n-23/p-25/atc-655/index.htm).
    3)     Скульптура зображає польського князя Радзивіла, який попав в полон на турецьку галеру, а потім був визволений мальтійськими лицарями.
    Дмитро Яворницький писав, що турецькі яничари теж ходили в шароварах,носили оселедці й вуса. Обличчя на скульптурі, схоже, слов’янського типу. Не думаю, що князя Радзивіла, який певний час жив після звільнення з полону на Мальті, зобразили б подібним чином, з розірваним одягом. Руки в негра теж заломлені за спину. Тому, це, скоріше, полонені після битви, зважаючи на знамена та гармати, що зосереджені перед бюстом гросмейстера.

    Є така народна пісня.
    «Ой повійте вітри та усе низовії
    Та й на наші лодки та усе дубовії,
    А на наші реї та усе кедровії,
    На наші паруса та усе шовковії!
    Ой зажурився сивий соколочок:
    Ой бідна наша, наша головонько,
    А що не у купі наші брати сіли.
    Наші брати сіли та й пісні запіли.
    Один у москаля, другий у турчина,
    Третій у мальтиза служить за одежу.
    І той гірко плаче за польскую межу:
    "Ой ти москаль, ой єретенний сину,
    Запропастив Польщу, ще й нашу Вкраїну".»

     
  • 15:04 06.09.2009
    0 0
    Цитата:
    Скульптура зображає польського князя Радзивіла, який попав в полон на турецьку галеру, а потім був визволений мальтійськими лицарями.

    На визволеного дійсно щось не дуже схоже...
    А за тривалий період історії козаки періодично підтримували й турків теж... Можливо саме вони та африканці лицарям найбільше запам’яталися?
     
  • 23:52 10.09.2009
    0 0
    Ну лицари мальтийскького ордену де тільки не побували
     
  • 00:45 11.09.2009
    0 0
    Ну викапаний мій сват...
     
  • 01:01 11.09.2009
    0 0
    2-га фотографія мені дуже схожа на одну з малярських зображень Тараса Шевченка. Не зміг знайти. Ось, наприклад, посмертна маска Великого Кобзаря, виконана Клодтом в 1961 році.
     
  • 03:11 11.09.2009
    0 0
    До: Чорнобилянка - #176799

    Але ж типового свата маєте!
     
  • 13:52 12.09.2009
    0 0
    Ви не повірите - мій дід був як дві краплі води на Шевченка схожий. Тільки не лисий. А що мав необережність ходити в типово українському кожусі, то йому швиденько приліпили українського буржуазного націоналіста - і загребли в НКВС. Бабця сотворила чудо - вирвала його звідти. Але до кінця його днів зацитькувала, щоб він, не дай Бог, не сказав щось таке, за що б його знову могли заарештувати.
     
  • 23:37 12.09.2009
    0 0
    До: Sergius2 - #0

    З того всього хочу сказати, що скульптура козака дуже високого мистецького рівня. А початок 17 ст. характерний постійними війнами. Козаки ж були найманцями і з ким тільки не воювали.
     
  • 00:05 13.09.2009
    0 0
    Бюст Катонера не "вписується" в загальну картину. Більш низької якості, і, схоже, виготовлений з іншого матеріалу. На мою думку, в цьому криється ще одна загадка.
     
  • 00:20 13.09.2009
    0 0
    До: Sergius2 - #176874

    Те, що з іншого матеріалу, не є дивним - бронзу і мармур часто поєднують. Про мисцецьку вартість бюсту важко говорити - білий мармур виграшний для скульптури порівняно з темною бронзою. На фотографії такої якості не дуже то роздивишся, а ще й не видно всієї композиції. Важко говорити наскільки органічний бюст магістра на такому явно замалому базисі. Тай гзимс на ньому щосб не пасує до решти декору. А що кажуть путівники? Мусить же бути якась інфа.
     
  • 00:22 13.09.2009
    0 0
    Хм... я не додивилася, що це не початок, а кінець 17 ст.
    А тоді козаки приймали участь скрізь, де билися і де платили....
     
  • 01:02 13.09.2009
    0 0
    "Наибольшей известностью пользуются мраморы Италии. Знаменитый белый скульптурный мрамор добывается близ Каррары в Тоскане. На протяжении многих столетий каррарский мрамор считается необыкновенным природным материалом, едва ли не одним из чудес света — ведь он способен пропускать свет на глубину до 4 см! Именно с ним работал Микеланджело. Белый, блестящий, легко поддающийся шлифовке, этот камень и в наше время используется для самых сложных и изысканных работ в скульптуре и архитектуре."
    "В России месторождений мрамора сравнительно мало: Коелга, Першинское, Кибик Кордон (Восточный Урал, Саяны), — и это почти все. Есть месторождения в Иркутской области, в Южной Якутии и на Кольском полуострове, но они разработаны слабо."

    "На Украине мрамор добывается в Закарпатье, Крыму, Донецкой области."
    http://www.akam.ua/content/view/102/148/lang,ru/
     
  • 14:04 13.09.2009
    0 0
    А іншого ракурсу "африканця" не маєте? А то він мені дещо одного щирого українця почав нагадувати...
     
  • 18:54 13.09.2009
    0 0
    ...викапаний Сєня!
     
  • 19:52 13.09.2009
    0 0
    А можливо то обидва запорожці? Там теж різні були... Про "басаврюків" не вигадували, що були такі швидкі-меткі і занадто смагляві ... ще й танцювали дуже швидко й емоційно!
     

Загадки української історії.

Наші Друзі: Новини Львова