Київ, Львів: Берлін: Лондон: Торонто: Чикаго: Сідней: :: четвер, 27 червня 2019 року
Тексти > Жанри > Стаття  ::  Тексти > Тематики > Публіцистика

Субкультура скінхедів

Переглядів: 7899
Додано: 30.11.2011 Додав: Юля Крижевич  текстів: 121
Hi 0 Рекомендую 0 Відгуки 0

Міністерство освіти і науки
Львівський національний університет імені Івана Франка

факультет культури і мистецтв
кафедра театрознавства та
акторської майстерності.





Наукове дослідження на тему:
«Субкультура скінхедів, феномен великого міста»










Виконала студентка ІІІ курсу
групи КМК – 31
Крижевич Юля
Перевірила асистент кафедри
театрознавства і акторської
майстерності Патрон

- Львів 2010 -
1. Назва.
Скінхеди, разг. скіни (англ. skinheads, від skin - шкіра і head - голова) - збірна назва представників молодіжної субкультури, а також кількох її відгалужень.
2. Історія виникнення.
Перші згадки про скінхедів в пресі і музиці зустрічаються в Англії в кінці 60-х років XX століття. Одним з перших назв субкультури було «Hard Mods».
Скінхеди 60-х років
Для цього нам доведеться переміститися в ту ж Англію, але в 1950-і роки XX століття. Звернемо свою увагу і на \"тедді-бойз\" (\"teddy boys\"), бо їх називають родоначальниками зародження британських субкультур, і нерідко їх записують у \"праотці\" скінхедів. Після війни молоді люди, зайняті не особливо кваліфікованою працею (клерки, машиністи і тому подібне), стали заробляти якісь гроші в кількості, достатній для відчуття своєї незалежності. Отримати якісну освіту дохідну роботу їм було все ж таки важко. А ось зімітувати \"шляхетні манери\", вишукане вбрання і міф про \"заможному робочому\" - вже легше. Теди активно брали участь у так званих \"війнах банд\". Найвідоміший випадок - це 1955 рік, коли в Південному Лондоні в одному з кінотеатрів Біллою Холей і \"The Comets\" був представлений \"Rock Around The Clock\", який спровокував низку насильства на вулицях Лондона. Непоодинокими були й расові сутички, теди нападали на чорношкірих і взагалі невгамовно брали участь у бійках з небілим. Це могло бути, наприклад, у кінотеатрах і танцювальних залах. До 1964-1965 років вони практично зникли з англійських вулиць, але початок історії субкультури як такої було покладено.
Сама назва \"teddy boys\" (або просто \"теди\") походить від \"The Edwardian Drape Society\" (TEDS), товариства едуардіанского облачення. У це \"товариство\" входили члени високого суспільства, що носять смокінг, казанок і тростина, наслідуючи принцу Едуарду VII (роки правління: 1901-1910). Вперше назва \"teddy boys\" дала газета \"Дейлі Експрес\" 23 вересня 1953 року. До цього їх називали \"cosh boys\" (\"хлопці-палиці\", \"cosh\" - палицПерші скінхеди з'явилися в 1960-х роках в Англії. Це були прості робітники, котрі зневажали заможних стиляг Тедді-боїв, байкерів-рокерів і складних для розуміння хіпі.
Скінхеди ні за що не боролися, просто пили пиво (ель), слухали ска, дивилися футбол і бив представників вищеописаних тусовок. У той час скіни тісно спілкувалися з темношкірими. Вважається, що основополож-никами скін-руху були саме іммігранти - «руди бойз», ямайські хулігани, які переселилися до Англії після розпаду імперії. Вони-то і привезли звичку коротко стригтися, слухати ска і битися на вулицях. Ці хлопчаки називали себе \"шкіроголовими\", \"голова - шкіра\" (або скінів - як вони себе скорочено називають) зародилося в 60-х роках XX століття у бідних робітничих кварталах Англії.
Прообразом цього руху були так звані моди (скорочення від слова \"modernist\" - сучасний чоловік), тобто \"стиляги\", \"teddy boys\" (гопники) і \"boot boys\" (футбольні фанати). Перші бритоголові були ними досить умовно, вони просто коротко стриглися, під короткий \"бобрик\" (і самі себе бритоголовими вони ніколи не називали, для них це було образливо, що щось подібне до \"винторогий\" або \"рогохвости\").
Спочатку вони носили важкі черевики будівельних робітників, \"донки\" - грубі куртки або півпальта докерів, джинси на підтяжках або військові штани, армійські футболки. Високі черевики і підтяжки, вицвілі джинси і тепла байкова сорочка - це зовнішність британських міських робочих початку і середини XX століття.
1970/80-е роки Англії
Минув якийсь час і представники першої хвилі скінхедів у середині 1970-х років стали носити більш пристойний одяг, відростили волосся і створили сім'ї. Настала зміна поколінь, і ті хлопці (так звані \"bovver boys\", тобто \"докучає, безпокойние діти\"), які наслідували скінхедам першої хвилі, стали фронтом другої хвилі скінхедів. Ті люди, хто навіть подорослішавши, залишився вірний традиціям перших скінхедів, називають себе \"traditional skinheads\" або \"тред\". Зараз їх одиниці. Вони вкрай аполітичні, і скінів-расистів вони на дух не переносять.
У 1970-х у Великобританії почалася економічна криза. У зв'язку з цим уряд Тетчер запустило в країну гастарбайтерів з колишніх колоній - вони демпінгували на ринку праці і ставали козлами відпущення. Лідери вкрай правої партії «Національний фронт» розгорнули агітацію серед скінхедів. Стали популярними гасла White Power.
Тому перша хвиля скінів до 1972 року зійшла практично нанівець. Багато хто вийшов з цієї субкультури. І через чотири роки, в 1976 році, вони з'являються знову. Парадоксом виглядає і те, що наступну хвилю скінхедів у значній мірі підтримали панки, що розбурхала холодну Англію. \"Панк-рок\" виглядав досить агресивно, напористо, грубо. Але молодь хотіла більш жорстоке звучання для своєї культури, і що з'явився \"вуличний панк\" (\"streetpunk\") став ще злішими, агресивнішими, зухвале. У той час панки і моди з'ясовували стосунки між собою, і одні з скінів підтримували панків (все ж - соціально близькі), інші ж ставали на бік \"стиляг\" (мабуть, цих скінів дратувала зайва химерність панків і їх анархізм). Потихеньку став вимальовуватися звичний нам образ бритоголового. До Скінхедство стала схилятися не тільки робоча молодь, а й панки, і навіть студенти. Ще кілька років тому це було немислимо.
Зі стовідсотковою вірогідністю вже неможливо сказати, в результаті чого виникли скіни-расисти. Чи було це стихійним плином або все це - ре-зультат чиїхось планів? Будемо пам'ятати, що Скінхедство - це субкультура, і виникає вона стихійно, як їй і належить. Треди вказують пальцем на Британський Національний Фронт (БНФ), який створив образ скінхеда, що може бути корисним для них. Вони в кінці 1970-х років розкидали листівки на футбольних матчах і почали таким чином вербувати собі у прихильники футбольних хуліганів, потихеньку закладаючи в них націоналістичні ідеї. Саме чи БНФ був причиною появи бритоголових-расистів або ж вони просто \"подшустрілі\" в потрібний час - зараз це з'ясувати неможливо. Швидше за все, цей процес був двонаправленим. Відомо, що вже серед скінхедів першої хвилі погано-бідно, а расистські погляди, перемішані з гомофобією (все це було з ряду \"кухонних\"), починали спливати на поверхню. Не чужий їм був і чоло-вічий шовінізм, перемішаний з антифемінізм. Чому б і не \"подшустріть\"? Завербувати прихильників - природний і нормальний процес, а для чого і чим все це закінчиться - треба дивитися конкретно. І ось, на \"Dounahuue` s Show \"в Англії з'явився\" скінхед-расист \", що було дуже незвичайно і шокувало для громадськості.
Це третє покоління бритоголових оформилося в кінці 1970-х - початку 1980-х років. Крім усього іншого, в якості \"доважку\" у середині 1980-х років в Англії виник серйозний економічний криза, цілі графства перетворилися на зони соціального лиха, відчутно зросло безробіття. І крім усього, скрутне економічне становище наклалося на збільшення кількості нелегальних іммігрантів з країн Азії та Африки. Міжрасові конфлікти загострилися і спалахнули. Так що скінхеди-расисти з'явилися не в найкращі для Британії часи.
Все це змінило і світогляд і зовнішній вигляд скінхедів. Тепер вони голили голови \"під нуль\", що б не можна було схопити за волосся в бійці, одягали чорні джинси та короткі куртки без комірів, щоб за них так само не можна було вчепитися. Багато групи британських скінів позитивно сприйняли ідеї расизму. Потужним чинником зростання і посилення англійського руху бритоголових стало склалося тяжке становище в Англії.
Ось тоді-то британське рух скінхедів остаточно розшарувалося на дві групи. Одна складалася з \"наці-скінів\" третього покоління (\"nazi-skins\", або скіни-расисти, або \"праві\" скіни - все це дуже близько), в іншу групу увійшли скіни всіх інших напрямків, що віддалився від своїх расіствующіх \"колег\" . Скіни-расисти взяли гасло \"Збережемо Британію Білій!\", Який став у них улюбленим. Тепер \"наці\"-скінхеди вибирали об'єкти для бійок (і неприязні / ненависті взагалі) в переважній кількості випадків за національною ознакою. У той же час їх \"побратими\" першої та другої хвилі продовжували висловлювати соціальний протест. За великим рахунком скіни першої / другої і третьої хвилі практично один від одного візуально можна відрізнити. Їх можна відрізнити тільки по тонких відмінностей, наприклад, по об'єктах агресії або за слухаємо музику.
Чималу роль у появі \"правих\" бритоголових зіграла культова в їхньому середовищі група \"Skrewdriver\", тобто \"викрутка\" - зброя для вуличних бійок. Її лідера - Яна Стюарта Дональдсона знає кожен більш-менш грамотний скінхед, а кількість пісень, присвячених йому музичними скін-групами, обчислюється, мабуть, сотнями (включаючи і російські скінхедівські групи). Саме він, почавши в стилі панк та реггі, пізніше почав грати в стилі \"oi!\" - Агресивну швидку музику з гранично політизованими і расистськими текстами. У 1993 році він на смерть розбився в автокатастрофі. Ян Стюарт, до речі, - виходець з Британського Національного Фронту. Ми ще поговоримо про це.
Місцем появи англійських \"наці-скінів\" став Лондон. Їх поява в столиці ма-нірною бабусі-Англії ознаменувалося настільки грандіозними сутичками та бійками, що це знайшло відображення в англійському фільмі про бритоголових \"Як вони починали\". Найбільше число неформальних молодіжних організацій скінів знаходиться в промислових районах міст півночі країни. А ідеологічним центром англійського руху скінхедів є все той же Лондон. Нерідкі стали нападки на іноземців, педерастів, а такі випадки як напад скінхедів на марш протесту в Лондоні проти расового насильства і закидання маніфестантів каменями - звичайна справа.
У 1980-х рух наці-скінів поширилося по всьому світу, особливо в США. У 1980-і роки субкультура була тісно пов'язана зі ска-рухом 2-Tone.
З'являються перші самодіяльні журнали - фензінов . У 1987-му їм почали протистояти скіни-традиціоналісти, які створили об'єднання SHARP (Skinheads Against Racial Prejudice). У 1990-х в Нью-Йорку з'явилося скін-рух RASH (Red & Anarchist Skinheads), потім HARPS (Hawaiianskins A.gainst R.acial P.redjudice) на Гаваях, JASH в Японії і Сash в Китаї.
1990-ті роки і нині
Ознаменовані війнами з гастарбайтерами. 11 вересня 1993 близько 30 скінхедів промарширували по одній з вулиць Лондона, яка вважається серцем азіатського району, розбиваючи вітрини магазинів і викрикуючи загрози жителям-чужинцям. Багато скінхеди часто потрапляють у в'язницю за бійку.
Починаючи з кінця 1990-х років з'являється музика, орієнтована на скінхедів, як цільову аудиторію. З'являються перші Інтернет-сайти. З початку 1990-х у Берліні видаються збірки серії «Ska ... Ska ... Skandal», з обкладинками, що зображують радіючих або відпочиваючих скінхедів та рудбоїв. Німецький лейбл Grover Records перевидав пісню Skinhead ямайського виконавця Лорел Ейткена.
В Іспанії на лейблі Liquidator Music випускаються пісні Роя Елліса, лідера групи Symarip, а також Дерріка Моргана, відомого як «Mr. Skinhead Reggae » У записі пісень для цих ямайських виконавців беруть участь іспанські групи Los Granadians і The Cabrians.
Сучасні «скінхеди» Європи і Заходу - це суміш з «hard-mod/rudeboys» (хард-модов/рудебойев) кінця 60-х, і «punk / hard-core» (панк / хард-кор) скінів початку 80-х . Їх музичні пристрасті тягнуться від «реггі» до сучасного «хард-кору», а також «ска», «рокстеді», «рокабілі», «панк», «Ой!». Деякі слухають тільки «реггі», деякі лише «Ой!» Або «панк». Звичайно, вони цікавляться своїм корінням, культурою «модів», «скутерів» і т.п., але все ж для більшості скінхедів кінця 90-х це приклад з історії.
Види угруповань:
В даний час є кілька груп молоді, які називають себе «скінхедами»:
• Традиційні скінхеди (англ. Traditional Skinheads) - виникли як реакція на появу прополітіческіх відгалужень від первинної субкультури. Слідують образу перших скінхедів - відданість субкультурі, пам'ять про коріння (сім'я, робочий клас), антирасизм і аполітичність. Неофіційний гасло - «Remember the Spirit of 69», оскільки вважається, що в 1969 році рух скінхедів було на піку розвитку.
• Хардкор скінхеди - відгалуження скінхедів, яке в основному асоціюється з хардкор сценою, а не Oi! та ска. Хардкор скінхеди стали поширеними в кінці першої хвилі хардкору. Вони зберегли ідеї своїх попередників і не мали ніяких расових предрасудков.
• S.H.A.R.P. (Англ. Skinheads Against Racial Prejudices) - «Скінхеди проти расових забобонів» , - це SCAR, SPAR, RASH, HARP та інші. З'явилися в Америці 1980-х як протилежність НС-скінхедам, але залишилися аполітичними. У середовищі неонацистів часто прирівнюються до RASH, очевидно із-за схожості абревіатур. Існують китайські, гавайські, японські руху з інших країн, чия ідеологія схожа з SHARP-скінами. Вони носили нашивки «SHARP» з троянською каскою - той самий помаранчевий значок, який Trojan Records ставили на своїх платівках тридцять років тому. «Шарп» пишалися тим, що і в їхніх серцях горить вогонь, запалений Скінхеди в далекому 1969 році.
• R.A.S.H. (Red & Anarchist Skinheads) - «Redskins» або - «Скінхеди проти нацизму і влади капіталу» Вони з'явилися незалежно від «шарпів» через кілька років після них. RASH мають ліві переконання, у них немає національності, вони проти чистоти раси і підтримують усіх, хто потребує їх підтримки. Сама їхня назва говорить про те, що це анархісти - вони бажають свободи дій для всіх і кожного і прагнуть усунути будь-який тиск на людей.
Якщо розглядати схематично історію «скінхед-руху», то можна прийти до висновку, що неофашистські організації, які використовують елементи культури «скінхед-руху», ними за визначенням не є. «Червоні» і анархо-скінхеди, що успадкували від «рідного» робочого класу ідеї соціалізму, комунізму, анархізму.
• НС-скінхеди (англ. Nazi skinheads або англ. National Socialist skinheads) - дотримуються націонал-соціалістичної ідеології, радикальні націоналісти і расисти, виступають за ідею расового сепаратизму і переваги білої раси (White Power). Діяльність НС-скінхедів часто носить екстремістський характер, нерідко терористичний. Тісно пов'язані з музикою ска, реггі та сучасною музикою Oi!
У нашій країні ситуація на даний момент складається таким чином: у нас мало «червоних скінів\" (комуністичних), Шарп скінів, класичних (традиційних) скінів. В Україні майже не вживається слово «бонхед». «Bonehead» (кістяна голова) - термін, використовуваний класичними та іншими скінами, для позначення будь-яких «перевертнів-скінхедів», які дотримуються расистських або неофашистських поглядів. Поняття «скінхед» у 99 випадках зі 100 у Україні асоціюється з неонацизмом і расизмом.
До слова сказати, далеко не всі називали себе скінхедами. Були назви на кшталт \"herberts\" (\"Херберт\", утворене від назви вулиці в місті Глазго), \"street kids\" (\"вуличні хлопці\"), \"spy kids\" (\"дозорні\") та інші.
Сучасних музичних стилів, таких, як Oi! і панк, тоді ще не існувало. Най-більш бажаною музикою першого модів і скінхедів були ска та соул, пізніше - рокстеді і реггі.
♠ Гей-скіни. Від звичайних скінхедів їх відрізняє хіба що велика ступінь політизованості. Так наприклад серед гей-скінів набагато вищий відсоток redskins, ніж серед скінів-гетеросексуалів. Серед геїв-скінхедів зовсім немає нео-нацистів, а серед левооріентрірованних гей-скінів переважають в основному анархісти, троцькісти, «нові ліві», і також зустрічаються гей-скіни-сталіністи чи ліві брежневісти (наприклад, я особисто знайомий з гей-скіном з Німеччині - полягає в левобрежневістской Німецької Комартіі - його сайт знаходиться на http://www.skintom.de), хоча все ж основна маса гей-скінів абсолютно аполітична.
3. Схема розвитку руху
Розвиваючись протягом трьох етапів, які ми розглянули вище, сучасний рух «скінхед-культури» було змушене залишитися поза політикою (аполітичним) і нерасістскім рухом. Однак така позиція призвела до виникнення двох «близнюків-руху», які використовують в собі елементи класичної (традиційної) «скінхед-культури», але ними не є.
Рух «червоних скінхедів» являє собою групу організацій, що представляють різні політичні та соціальні групи, з різними цілями, але мають одну загальну і важливу мету - знищення руху «бонхедов». Ще 15 років тому рух «червоних скінхедів» можна було охарактеризувати як радикальне крило класичного «скінхед-руху». Але за цей час «червоний рух» занадто далеко пішло від аполітичності і з кожним роком все сильніше зростається з молодіжними організаціями комуністичного і анархічного толку. Представники «червоних» критикують представників класичного (традиційного) «скінхед-руху» за їх аполітичність.
Рух «бонхедов» є штучно створеною організацією неофашистського толку кінця 60-х років. За останні десятиліття цей рух з елементами моди «скінхед-руху» трансформувалося в активну радикальне крило неонацистських і расистських організацій. На даний момент, крім загальних елементів моди «бонхедов» і «скінхедів», не об'єднує практично нічого.
Варто зауважити, що рух класичних (традиційних) скінхедів пропагує аполітичність, і є не расистськими організаціями і більше трансформується у свою початкову стадію - музичне неформальний рух зі своєю атрибутикою, культурою поведінки та споживання. Однак «класичні скінхеди» продовжують залишатися прихильниками певних цінностей:
- Ти повинен бути патріотом своєї країни;
- Ти повинен працювати;
- Ти повинен навчається;
- Ти не можеш бути расистом.
4. Зовнішній вигляд
Вперше докладний опис одягу традиційних скінхедів дали журнали «Hard as Nails» і «Zoot» в Шотландії. Вони звернули увагу читачів на те, що скінхеди в усі часи одягалися по-різному. У них була різна одяг для вулиці і в вихідні дні. Зустрічаючи одне одного, вони інколи не могли зрозуміти, з ким мають справу, настільки сильні були відмінності. Але нічого дивного не було - немає двох однакових людей. І немає двох однакових скінхедів.
Робітники і робітники в річкових доках одягалися так ще на початку XX століття. Підтяжки були потрібні для того, щоб сорочка не зачепилася за що-небудь. Слово «braces» перекладається з англійської як «кріплення», і стосовно до одягу його можна перекласти як «будівельне кріплення».
Цікаві назви для одягу, наприклад, пальто чи куртка з накладкою на плечах називалися «donkey Jacket». Слово «donkey» перекладається як «лебідка», а поєднання цих слів означає «куртка лебедочніка». Тонкі підтяжки називалися не «suspenders», як зазвичай, а «braces» - це слово мало додаткові значення «дужки» і «будівельне кріплення». Черевики називалися «boots», а не «shoes», і так далі.
Інший скінхедівський одяг, який з'явився ще за часів модів, призначається для того, щоб піти на концерт або справити хороше враження. Це англійський костюм, з яким можна одягнути всі ті ж черевики і підтяжки, і з яким в холодну погоду покладається довге пальто. Іноді на голову надівається капелюх на зразок тих, що носили «Rudie Boys».
«Підтяжки» - невід'ємна частина скінхедівського одягу. Підтяжки носили вже «грубі моди» («Hard mods») у середині 60-х років, разом з високими черевиками і укороченими джинсами ще до того, як прізвисько «скінхед» (skinhead) з'явилося на світ. Скінхеди носять одноколірні підтяжки, без візерунків, як правило, чорні або темно-червоні, підтяжки яскравих кольорів зустрічаються рідше. Вони завжди тонкі, шириною не більше двох пальців руки, складених разом. Добре, якщо вони мають блискучі замки і «крокодили».
По тому, як підтяжки закріплюються на спині, розрізняють два різновиди - X і Y. Підтяжки 60-х років виглядали як «X», сьогодні найчастіше зустрічаються «Y». Але це значення не має: хтось носить X, а хтось носить Y. Іноді роблять так, щоб X перетворити в Y, пристебнувши стрічки на спині поручТакий одяг називалася «working class style». Наявність підтяжок завжди означало приналежність до робітничого класу.
У різний час скінхеди сміялися над собою, малюючи мавп у сорочках «Ben Sherman» і черевиках «Doctor Martens», синіх робочих джинсах і докерскіх підтяжках. Тим самим вони намагалися показати, що не тільки в одязі справа. Має бути ще щось у голові.
Тепер треба з'ясувати, як було з дівчатами. Дівчата носили спідниці вище колін і светри з глухими горловинами, довгі і пряме волосся.
Так звані \"rude girls\" (і вони ж \"reggae girls\") не обов'язково були білими дівчатами. Усякі були: і білі, і мулатки. Їх улюбленою розвагою було танцювати реггі. Взагалі, судячи з усього, вони справляли враження розв'язних, неслухняних і диких дівчат, яким не сиділося вдома і абсолютно нічим було зайнятися. На концертах їх можна було зустріти в коротких спідницях і одязі на зразок тієї, що носили скінхеди першої хвилі. На початку 1980-х років вони стали носити джинсові куртки і спідниці, і змінили свої зачіски на більш сучасні. Нерідко їх можна було побачити в тенісках з лавровим вінком і в блискучих черевиках (вони називалися \"loafers\"). Іноді такі дівчата - подружки скінхедів - називалися \"челсі\" (\"chelsea\"). Звідки пішла така назва - цього не знають і самі скіни першої хвилі. Може бути, це ім'я однієї з подружок скінхеда, який перетворився на загальне, а ось хто вона - це невідомо. Ще одна назва - \"skingirl\" (\"дівчина скінхеда\" або \"дівчина-скінхед\") - повністю тотожне двом вищенаведеним. Що стосується їх зачісок, то зверху волосся вони зрізали машинкою, але залишали чубчик і хвостики. Такі дівчата стриг-лися у чоловічих перукарів з міркувань ціни (так було дешевше). Все робилося тільки з бажання сподобатися хлопцям, і такі дівчата були нарозхват. Короткі зачіски вони ніколи не робили.
У середовищі «скінхедів» люблять татуювання, але існує обмежена кіль-кість зображень на цю тему. Ось найбільш часто зустрічаються.
Татуювання з летить ластівкою означає свободу. Часто зустрічаються лаврові вінки слави і світяться написи \"Oi!\" - Такі малюнки багато значать для тих, хто їх носить. Іноді відтворюються малюнки, добре відомі іншим скінхедам, або обкладинки платівок.
Ось ще один приклад: це легенда про розп'яття Христа, зображувана таким чином. Вона означає страждання, її первісний зміст - «розп'ятий капіталістами» («crucified by capitalism»). Цей малюнок відображає переконання скінхедів першої хвилі.
Її продовження - «скін», що піднімається з могили, на камені над якою вибитий напис «Oi!» Чи лавровий вінок слави. Цей малюнок означає, що смерті немає, і що традиція не припинить ніколи.
Батьківщина цих двох малюнків - Шотландія, місто Единбург. У середні століття там були поширені католицькі «міфи» про приведення і духів, як зараз про скінхедів. Обивателі настільки були впевнені в їх існуванні, що навіть закривали могили кам'яними плитами. У двадцятому столітті, коли лицемірство стало явним, з'явилися ці малюнки.
Цитата: «Убитий сучасністю, повернеться» - це протест проти католицької моралі, де всім керують зовнішні сили: добрий боженька, батіг-пряник і гроші. Проти світу, в якому тобі спочатку ніхто нічого не винен. І де до тебе нікому немає діла. Це відноситься тільки до традиційних скінхедам і має значення лише для деяких з нас. Як правило, ми не любимо, говорити про це. І не будемо обговорювати це зараз ».
До нашивок у більшості «скінхедів» ставлення негативне. Вважається непристойним демонструвати свою приналежність до руху нашивками. Цитата: «Більшості з нас нашивки не потрібні - якщо ти усвідомлюєш свою приналежність до нас і знаєш, як одягтися, твого зовнішнього вигляду буде більш ніж достатньо. Блискучі черевики, підсукані джинси, сорочка у клітинку і підтяжки - що на світі може бути краще такого одягу? Навіщо ще й нашивки? »
Звичайно, що рух «бонхедів» перейняв деякі елементи моди «скінхед-руху», такі як взуття, джинси, підтяжки, зачіски і куртки (як правило, шкіряні). Крім цього в русі «бонхедов» вітаються різні нашивки з нацистськими свастиками і т.п. Черевики Dr. Martens і джинси Levi's 501, пальто або куртка з накладкою на плечах називалася, як я вже сказала, \"донка.
Неможливо обійти стороною і скутери (моторолери). Ці недорогі і зручні засоби пересування з'явилося незабаром після війни. Вони люблять і досі, і не тільки скінами, але і модами. Скутер вважається головною ознакою їх відмінності. Скінхедам подобалося збиратися великими зграями на скутерах, - так вони були недосяжні для перехожих. Відомими вони стали після того, коли скінхеди вторглися під час свята в один з лондонських парків і влаштували там перегонів. Одна з назв перших скінхедів - \"peanuts\" (\"дробітелі горіхів\" - це ім'я вони отримали за потужний гуркіт їх моторолерів).
5. Музика
Ну а \"ska\" - це щось що таке? Це перший попередник реггі. Можливо, слово \"ska\" походить від відомого в джазі \"scat\", що означає ритмічне проголошення беззмістовність складів, складає на ходу співаком, тобто - це творча відсебеньки. \"Ска\" розвинулося як результат слухання ямайськими музикантами радіостанцій з Майамі, передавали ритм-енд-блюз (\"rhythm` n `blues\"). Характерною особливістю \"ска\" було переважання в оркеструванні духових інструментів, які виконували специфічні \"рифи\": повторюваний ритмічний акомпанемент. У ритмічному відношенні ска відрізнявся від ритм-енд-блюзу більшою витонченістю за рахунок пропускання сильних долей такту і виділення слабких відповідно до характеру національної музики. Першими представниками ска на Ямайці були Байрон Лі, Лаурель Ейтікен і Прінс Бастер.
Друга хвиля ска, звана \"2-tone\" (\"ту-Тоун\" - двутоновая, двоколірна), відноситься вже до другої половини 1970-х років. Це вже англійська, а не ямайська музика, але вона має приблизно таке ж звучання, як і в ранні, в 1960-ті, роки. Ямайські виконавці знову повернулися до Англії стали грати вже у змішаному, в \"чорно / білому\" складі. Сама назва підкреслювало принцип співпраці білих і чорних музикантів у реггі. Дійсно, багато англійські ска-і реггі-групи мали змішаний склад. Їхні пісні були орієнтовані багато в чому на соціальну молодіжну тематику, на проблеми життя аутсайдерів у кам'яних джунглях, безробіття серед молоді, расизм, нетерпимість дорослих по відношенню до дітей, соціальну несправедливість і тому подібне.
Інший, дещо пізнішій формою реггі був напрямок згаданого \"рокстеді\", в деяких випадках іменоване \"руб-а-даб\" (\"rub-a-dub\"). У середині 60-х років музиканти ска-груп все частіше починають застосовувати електрогітари і бас-гітари, роль духових інструментів послаблюється, поступово вони або зовсім зникають з оркестровки, або відходять на задній план. Саме ці зміни і характеризують перехід ска в реггей.
Що стосується музики в стилі \"oi!\" (\"Ей!\"), То вона виникла пізніше. \"Oi!\" - Це також традиційна музика скінхедів першої хвилі. \"Гей!\" - Той же панк, але оріенірованний на робочу молодь (на відміну від \"панк-року\", який спрямований на середній клас). Уперше ця назва ввів Гаррі Бушелл, журналіст видання \"Sounds\". Звучання у музики цього стилю приблизно таке ж, як і у панку. Перші пісні, що віддають цим стилем, зіграли ще \"Ramones\". Саме вони склали веселу пісеньку-кричалку зі словами \"Hey! Ho! Let `s go!\". Перші групи, що грають \"oi!\" - Це \"Sham 69\" і \"Cockney Rejects\". Гралася ця музика \"голосно і весело\". На початку 80-х років звучання \"oi!\" Почало змінюватися, мелодії ставали повільніше, в словах з'явилося більше осмисленості. Наприклад, \"Last Resort\", \"4-Skins\", \"Crux\" співали не тільки про радощі життя, але так само і про її жалі і труднощі - безробіття, бійки на вулицях тощо. Мабуть, про музику поки вистачить.
Глибоко розглядати даний напрямок я не буду, тому що говорила про нього в попередній частині мого дослідження. Наведу лише деякі відмінності в музичних уподобаннях «бонхедов» і «скінхедів».
Музичні переваги «бонхедов» Музичні переваги «скінхедів»
R.A.C. - Назва їхньої музики, перекладається як «Рок проти комунізму»
«Важкий рок»
«White power»
«Нацистські військові марші» сучасний «хард-кор»
«Ска»
«Рокстеді»
\"Рокабілі\"
«Панк»
«Ой!»
6. Вподобання скінхедів.
Іншим розвагою перших скінхедів був футбол. Скінхеди були присутні на футбольних трибунах багато років, і це також позначилося на їхньому одязі. У дні футбольних матчів надівали шарфи, шнурки і підтяжки з різними кольорами, які відповідали кольорам їх улюблених команд. За часів розквіту футбольного хуліганства стали носитися темно-зелені ветровки \"Alpha Jacket\" (їх називали також \"Flight Jacket\" або \"Bomber Jacket\"), які дозволяли легко вислизати з рук суперників у вуличних бій-ках.Субкультура з самого початку була повністю аполітичною. Ні ліва, ні права політика не переважала.
7. Скінхеди в Україні
Американський Інститут Геллапа надав \"Газеті\" ексклюзивні дані про скінхедів, отримані в ході опитування на колишній території СРСР. За підсумками дослідження, в інших країнах аналогічних рухів не зафіксовано. А в Україні про скінхедів дізнаються все більше і більше, підтримують їх 4% респондентів і кожен дев'ятий представник молоді.
Субкультура скінхедів в Україні - явище фактично не вивчене, хоча про них багато говорять, пишуть і виносять різні судження. Більшість нерозкритих злочинів проти неросіян у суспільній свідомості пов'язується з цими самими бритоголовими. Ті, кого час від часу слідство викриває в розпалюванні всілякої ворожнечі, не мають, як правило, ніякого відношення до організацій і співтовариств. Вони виявляються просто хуліганами, бандитами, вбивцями і божевільними. Представники товариства висловлюють свою стурбованість тим, що суди відмовляються бачити в хуліганстві ксенофобську складову. А мусульман, негрів, кавказців, вірмен та іноземців продовжують вбивати. Міф про скінхедів зміцнюється.
Проте я подам ось таке соціологічне опитування, яка подав Центр соціологічних опитувань в 2009 році.
 
Наші Друзі: Новини Львова